Arhiv za November, 2008

Časovna premestitev risank

21.11.2008 ob 16:49

Vprašanje vodstvu RTV Slovenija glede časovne premestitve risank in sočasnosti Polemike in Studia City

Spoštovani, glede na številne ostre odzive gledalk in gledalcev, ki v imenu svojih otrok sprašujejo o razlogih za časovno premestitev risank na programih TV Slovenija, postavljam vodstvu RTV Slovenija naslednja vprašanja.

Iz javnih odzivov nekaterih urednikov na TV Slovenija smo lahko razbrali, da o odločitvi za premik risank na zgodnejši čas (18.10) zaradi umestitve telenovele Strasti v čas pred dnevnikom sploh niso bili obveščeni in so zanjo izvedeli šele en teden pred spremembo. Prav tako je pomembna njihova ugotovitev, da se s tem sporeda ne premikajo zgolj risanke, temveč številne druge oddaje mladinskega in izobraževalnega tipa. Odgovorni urednik Milan Dekleva je tako za nek medij povedal: »Ogorčen sem, ker sem bil o spremembi obveščen šele en teden, preden se je to zgodilo. Vodstvu sem predlagal, da bi risanka ostala pred Dnevnikom, vendar so se odločili drugače. Ostro nasprotujem komercializaciji nacionalne televizije na tak način.« Sprašujem, kakšni podporni razlogi so vodili odločevalce, da so se odločili za tak korak, celo mimo posvetovanja s področnimi uredniki?

Nadalje sprašujem, kateri razlogi so vodili k odločitvi, da se telenovelo Strasti umesti natanko v čas tik pred osrednjim dnevnikom in v čem so ti razlogi bili močnejši ali boljši od tega, da se v tem času ohrani tradicionalni termin za risanke? Opozoriti velja, da so risanke za najmlajše ne le pomembna programska vsebina, temveč imajo ključen »timing« v družinskem življenju in običajno pomenijo, ne le na RTV Slovenija, čas, ko se otroci počasi pripravijo na nočno spanje. Glede na to, da je pred leti prišlo do časovnega premika osrednjega dnevnika iz 19.30 ure na 19.00 (tudi takrat iz tekmovalnih razlogov), se je zdaj čas za risanke nenadoma dodatno pomaknil iz 18.40 v zelo zgodnjo uro, tj. 18.10, s tem pa je ljudem povsem porušil dnevni družinski ritem skrbi za otroke, oziroma ga je porušil otrokom samim. Včasih so sloviti animirani zajčki Mikija Mustra (Cik-Cak) slikovito in povedno nakazovali konec risank in signalizirali malčkom, kaj jih čaka – v njih trije zajčki poščetkajo svoje zobe in skočijo v posteljo. Toda danes svojih otrok v kombinaciji z gledanjem televizije ne dajemo spati tako zgodaj – razen tega bi, če bi se to zgodilo takoj po risanki, starši ne mogli gledati telenovele Strasti, s čimer pa so odločevalci na RTV Slovenija znova zgrešili svoj cilj. Odločitev se zdi zato znova absurdna, v škodo otrok in staršev, za nameček pa celo kontraproduktivna.

Naj dodam še podobno vprašanje. Pred meseci sem spraševal, kaj se je zgodilo z oddajo Vroči stol, ki je nenadoma izginila iz programa, čeprav sem na svojo svetniško vprašanje o njeni usodi 15. julija letos prejel naslednji odgovor g. Rajka Geriča, odgovornega urednika informativnega programa: »Oddaja vroči stol ni ukinjena ampak je zaradi poletne sheme ne bo na sporedu do jeseni. Oddaja notranjepolitčnega uredništva bo tako kot je predvideno jeseni oziroma takoj po volitvah (septembra so vsi ponedeljki zasedeni s soočenji političnih strank za volitve 2008) spet na sporedu.«

To se seveda ni zgodilo, Vročega stola več ni. Res pa je, da se je pojavila nova oddaja Polemika z nekoliko drugačnim konceptom. Kakšen je, je nekoliko težje uganiti, ker oddaja presenetljivo nima svoje spletne predstavitvene strani, čeprav jo imajo vse druge. Ker se oddaja odvija od ponedeljkih od 20.40 ure dalje (do 22.00), je neposredno konkurenčna terminu Studia City, ki je tradicionalno na sporedu med 21.00 in 22.00 uro na 2. programu TVS. Takšno podvajanje dveh podobnih informativnih oddaj na dveh programih v istem času je znova kontraproduktivno na zgoraj opisan način in daje slutiti, če za to ni kakega prepričljivega pojasnila, da javni zavod ne tekmuje le z drugimi televizijami, temveč s samim sabo.

dr. Boris Vezjak

član Programskega sveta RTVS

Ptuj, 21. 11. 2008

  • Share/Bookmark

Pojasnilo in odgovor na stališče g. Pirkoviča o stanju na MMC RTV Slovenija

11.11.2008 ob 14:54

G. Pirkovič v svojih pojasnilih na moje vprašanje o stanju na MMC RTV Slovenija (STA, »Vezjak zavrača navedbe odgovornega urednika MMC«, 11. 11. 2008) ni odgovoril na nobenega izmed očitkov, s katerimi so se novinarji naslovili na vodstvo RTV Slovenija in javnost. Pač pa je postregel z neslanim besednjakom smešenja in prostih asociacij, kot da bi debata tekla o tovrstnih njegovih verbalnih kvalitetah. Predlagam, da takšne poskuse zamenja za resno in argumentirano razpravo, namesto da ad hominem razpreda o mojem prostem času in povezanosti z domnevnim avtorjem pisma preko rdečega telefona, zlobnih namenih novinarjev in ušesni tenkočutnosti sten v prostorih MMC, namerah pokojne Agathe Christie ali izraža zaskrbljenost za prodajo knjig avtorice J. K. Rowling. S tem je sicer veliko povedal o svoji percepciji očitkov na svoj račun, upam pa, da kot eden vodilnih ljudi na RTV Slovenija tudi ne o manirah in načinih razprave, ki tam vladajo ali celo zmagujejo. Obe pismi novinarjev, o katerih govorim in na kateri se sklicujem, sta bili poslani medijem in tudi meni kot članu programskega sveta, zato so njegova ugibanja o teorijah zarote povsem odveč. Razen če kdo misli, da bi jih bilo treba uničiti in skriti pred javnostjo, česar bi si nekateri evidentno zelo želeli. Skratka: g. Pirkovič bo izkazal spoštovanje do slovenske javnosti, ki ji je kot zaposlen na javnem zavodu zavezan, če ne bo ugibal o pošiljateljih, ampak podal prepričljive odgovore na vsebino zapisanega.

Namesto osebnega šikaniranja tistih, ki zastavljajo nekomu zoprna vprašanja, konspirativnih tez in ocen o uspehu Harryja Potterja, ponavljam svoj predlog, da se vodstvo RTV Slovenija vpraša, ali cel niz trditev več kot 90 odstotkov vseh podpisanih novinarjev, ki ustvarjajo multimedijski portal, drži. Obtožbe na Pirkovičev račun so zelo hude (cenzura, vmešavanje v novinarsko delo, grožnje, odsotnost z dela, itd.) in neresnost, kakorkoli so je nekateri že navajeni, je tu več kot neumestna. Kdor podpira g. Pirkoviča v njegovem stilu argumentacije in v njej prepoznava težo, verjetno lahko navija le za kolektivni suspenz celotne novinarske ekipe MMC, ki je podpisala pismo. S tem bi se pridružil številnim, ki so v zgodovini za svoje »ideale« bili pripravljeni zamenjati tudi ljudstvo.

Lahkotne reakcije g. Pirkoviča nesporno dokazujejo, da so težave, na katere opozarjajo novinarski kolektivi na RTV Slovenija, bistveno bolj pereče, kot je o tem seznanjena javnost.

dr. Boris Vezjak

član programskega sveta RTVS

11.11.2008

  • Share/Bookmark

MMC RTVS in pritiski

10.11.2008 ob 23:45

Vprašanje vodstvu RTV Slovenija glede pritiskov na delo novinarjev v multimedijskem portalu (MMC) RTV Slovenija

Kot smo lahko prebrali v medijih, je 24 novinarjev multimedijskega portala (MMC) na RTVS spisalo protestno pismo, v katerem v.d. odgovornega urednika portala Igorja Pirkoviča obtožuje poseganja v njihovo novinarsko delo in groženj. Po njihovem Pirkovič ni primeren za mesto, ki ga zaseda, saj posega v delo novinarjev brez njihovega vedenja ter v objavljene vsebine na portalu. Prav tako novinarjem grozi, da bo »dal priložnost drugemu« in po njihovem ne izkazuje znanj medija na funkciji, ki mu je bila zaupana.

V pismu se novinarji MMC hkrati sprašujejo, kdaj bodo prejeli odgovor vodstva RTV Slovenija. Če prav razumem, so ga s problematiko že seznanili.

Kot član programskega sveta, ki mora bdeti nad avtonomijo programskega dela, sprašujem, zakaj vodstvo tolerira takšno stanje in ga celo ignorira. Povsem nedopustno se mi zdi stališče g. Pirkoviča, ki je v pojasnilo rekel naslednje (citiram STA):

Pirkovič, kot je povedal za STA, dvomi, da za pismom res stoji 24 novinarjev in novinark. Kot je dejal, podpisi na pismu namreč niso čitljivi oziroma gre le za parafe. “To kaže, da se ljudje očitno niso upali podpisati s polnimi imeni in priimki, ali pa da so bili v podpis prisiljeni,” je dejal.

Po mojih podatkih to ne drži. Pismo je podpisalo celo več kot 24 novinarjev, ki so dodatno, v reakciji na takšno lahkotno zavrnitev očitka, znova prispevali svoje »čitljive« podpise. Vseh podpisanih novinarjev je več kot 90 odstotkov, kar pomeni, da pisma ni podpisalo zanemarljivo število posameznikov, prav nasprotno. To pomeni, da novinarji trdno stojijo za svojimi besedami, da so nezadovoljni s svojim urednikom in da je treba očitke o posegih v njihovo delo in programske vsebine jemati skrajno resno. Vsakršno izmikanje je pri tem odveč.

Vodstvo RTV Slovenija zato naprošam, da predstavi svoje stališče do tega očitno akutnega problema, ki ga ne bo mogoče rešiti z bibličnimi domislicami g. Pirkoviča, da avtorjem pisma (torej skoraj celotnemu kolektivu, ki ga vodi!) »iskreno odpušča in mu v Kristusovem nauku želi vse dobro in mu nastavlja še drugo lice.« Takšni prebliski so lahko zgolj predmet posmeha najširše javnosti, ki jih razume na edini možen način: kot vzvišeno ignoranco nad predstavljanimi težavami v situaciji, ko vsi kažejo na g. Pirkoviča kot krivca zanje.

S spoštovanjem,

dr. Boris Vezjak

član programskega sveta RTVS

Ptuj, 10. 11. 2008

  • Share/Bookmark